مدت خواب خطر مرگ در دیابت و فشار خون بالا را پیش بینی می کند.


یک مطالعه جدید با تجزیه و تحلیل داده های بیش از 1600 بزرگسال ، نشان داد که افراد مبتلا به فشار خون بالا یا دیابت نوع 2 در صورت خواب کمتر از 6 ساعت در شب ، خطر بیشتری از مرگ ناشی از سکته مغزی یا بیماری قلبی داشتند.
دیابت نوع 2 و فشار خون بالا دو بیماری بسیار رایج در سراسر جهان هستند.
اخیراً ، مطالعه ای که در مجله انجمن قلب آمریکا انجام شده است نشان داد که عامل – خواب – ممکن است برای افراد دارای این شرایط سلامتی نقش مهمی داشته باشد.
جولیو فرناندز-مندوزا ، از کالج دولتی ایالت پنسیلوانیا می گوید: “مطالعه ما نشان می دهد که دستیابی به خواب طبیعی ممکن است از برخی از افراد که دارای این شرایط هستند ، محافظت کند.”
“با این وجود ،” او هشدار می دهد ، “تحقیقات بیشتری لازم است تا بررسی شود که آیا بهبود و افزایش خواب از طریق روشهای درمانی یا رفتاری می تواند خطر مرگ زودرس را کاهش دهد.”
آنچه مورد توجه محققان قرار گرفت این واقعیت است که در بین افرادی که دچار فشار خون بالا یا دیابت نوع 2 هستند ، خطر مرگ ناشی از بیماری قلبی یا سکته مغزی در افرادی که کمتر از 6 ساعت در شب می خوابند ، دو برابر بیشتر از افرادی است که به مدت 6 ساعت یا بیشتر می خوابند .
علاوه بر این ، شرکت کنندگان در این تحقیق که مبتلا به بیماری های قلبی وسابقه سکته مغزی بودند و کمتر از 6 ساعت در شب می خوابیدند تقریباً سه برابرنسبت به بقیه خطر مرگ در اثر بیماری سرطان را نیزنشان دادند .
نوشته شده توسط دکتر ماریا کوهوت.در 3 اکتبر 2019

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *